Alexander Melnyikov és a Cuarteto Casals / 1 ( Beethoven plusz )
Beethoven: 5. (D-dúr) zongoratrió, op. 70/1 („Szellem”)
Beethoven: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 95 („Serioso”)
SZÜNET
Sosztakovics: g-moll zongoraötös, op. 57
Beethoven: 5. (D-dúr) zongoratrió, op. 70/1 („Szellem”)
Beethoven: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 95 („Serioso”)
SZÜNET
Sosztakovics: g-moll zongoraötös, op. 57
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. október 3. szombat, 16:00
Alexander Melnyikov (zongora)
Cuarteto Casals: Vera Martínez Mehner, Abel Tomàs Realp (hegedű), Jonathan Brown (brácsa), Arnau Tomàs Realp (cselló)
Sosztakovics első jelentősebb műveit – az 1. és 2. szimfóniát vagy az 1. zongoraszonátát – Beethoven halála után száz évvel írta. Ugyanakkor a bécsi mester alkotói gondolkodásmódja nagyon is élt még ekkor, s talán legtovább éppen Sosztakovics életművében. A Beethoven által különösen kultivált műfajok Sosztakovics számára is a személyes közlés elsődleges médiumaivá váltak, s miként Mahler, ő is meg volt győződve arról, hogy Beethoven óta a zene is képes – mindenféle kommentár nélkül –konkrét dolgokról mesélni. Különös véletlen, hogy egyik legismertebb, legnépszerűbb kamaradarabját, a g-moll zongoraötöst azzal a szovjet vonósnégyessel mutatta be, amely Beethoven nevét vette fel. A darab lenyűgözte a korabeli közönséget: „nagy-nagy gyönyörűség és hála érzete ragyogott minden arcon. Egy idősebb ember észre sem vette, hogy könnyek csorognak az arcán” – emlékezett vissza egy szemtanú.
A Drezdai Staatskapelle nemcsak a világ egyik legrégebbi zenekara, de az egyik legjobb is: az utóbbi évtizedekben olyan karmesterek álltak az élén, mint Giuseppe Sinopoli, Bernard Haitink, Fabio Luisi és Christian Thielemann.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.
Komikussá vált történet egy tanárról, Nyúl Béláról, akit meghurcolnak, feláldoznak a politika oltárán egy Hannibálról szóló, látszólag jelentéktelen tanulmány miatt,…
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!