Hubay: Hat darab, op. 121
Maria Trepashko (hegedű), Farkas Botond (zongora)
Kadosa: 1. szonáta hegedűre és zongorára, op. 5
Sárréti Márton (hegedű), Makay Annamária (zongora)
Dohnányi: Andante rubato a Ruralia Hungaricából, op. 32d
Forgó Boglárka (cselló), Lescsinszky Áron (zongora)
SZÜNET
Stravinsky: Szvit Giambattista Pergolesi témái, töredékei és darabjai nyomán
Jinseok Jeong (cselló), Rozsonits Ildikó (zongora)
Bloch: Három noktürn
Mikrokosmos Trio: Fóris Zsófia (hegedű), Forgó Boglárka (cselló), Lescsinszky Áron (zongora)
Roussel: Szerenád, op. 30
Mikrokosmos Trio: Fóris Zsófia (hegedű), Forgó Boglárka (cselló), Lescsinszky Áron (zongora)
Csapó Boglárka (fuvola), Szöllőssy Vágó Panna (hárfa)
Moderátor: Pál-Ádány Rebeka
Múltat és jövőt egyszerre idéz meg a Zeneakadémia „100 éve” elnevezésű sorozata: a 2025-ben 150 éves intézmény pályájuk elején álló előadóművészek közreműködésével eleveníti fel az 1924-1925-ös években keletkezett műveket. A kamarazenét középpontba helyező második hangverseny magyar és külföldi zeneszerzők alkotásait állítja egymás mellé. A program első felében olyan hazai komponisták műveit hallhatjuk, akik maguk is koncertező művészek voltak. Dohnányi Ernő Ruralia Hungarica című darabja érdekes utat járt be: a magyar népdalok ihlette alkotás eredetileg héttételes zongoraműként született 1923-ban, majd Dohnányi 1924-ben öt tételből zenekari, három tételből hegedű-zongora- és egy tételből cselló-zongoraváltozatot készített. Az est második fele az európai zeneirodalom 1924-25-ös éveinek terméséből válogat, kezdve Stravinsky 20. századi zenei stílusok sokszínűségét bemutató művével, amely a 18. században alkotó olasz mester, Giovanni Battista Pergolesi témáira épít. A (neo)barokk kitekintés után Ernest Bloch noktürnjeivel Európát is elhagyjuk, az eredetileg svájci származású zeneszerző ugyanis 1924-es darabja születése idején az Egyesült Államokban élt. A manapság kevésbé ismert francia Albert Roussel kompozíciói nagy elismerésnek örvendtek az 1920-1930-as évek Párizsában, különleges hangszerelésű kamaraművét pedig egyik legsikerültebb alkotásának tartják. Akárcsak Stravinskyt, Rousselt is inspirálta a 18. századi zeneirodalom, különösen a kor billentyűs zenéje.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont