Báll Dávid
Szkrjabin: Huszonnégy prelűd, op. 11
Medtner: Sonata reminiscenza, op. 38/1
Wagner–Liszt: Tannhäuser – Nyitány
Szkrjabin: Huszonnégy prelűd, op. 11
Medtner: Sonata reminiscenza, op. 38/1
Wagner–Liszt: Tannhäuser – Nyitány
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. december 8. kedd, 19:00
Báll Dávid (zongora)
Három szerző, három mű, ám egy közös vonás mégis összeköti őket: mind a három komponista egyszerre volt zongoraművész és zeneszerző. A sort az orosz Alekszandr Nyikolajevics Szkrjabin kezdi, akitől korai alkotóperiódusának egyik fontos műve, a Huszonnégy prelűd hangzik el. Másodikként Szkrjabin jóval kevésbé ismert kor- és honfitársa, Nikolai Medtner Sonata reminiscenza című zongoraszonátája kerül terítékre. Végül a világszerte népszerű magyar zongorista-komponista, Liszt Ferenc egyik koncertparafrázisát hallhatja a közönség, melyet jó barátja, Richard Wagner Tannhäuser című operájának nyitánya alapján írt. A közel nyolcvan évet átívelő műveket a Zeneakadémián 2006-ban diplomázott Báll Dávid, az új zongoristageneráció egyik kiemelkedő előadóművésze, a Zeneakadémia oktatója adja elő.
Angélique Kidjo dalaiban szívesen működnek közre a jazz, a soul, a pop világsztárjai, és ugyanúgy örömmel dolgozik együtt fiatal producerekkel, mint ahogyan nekiáll egy az egyben feldolgozni egy klasszikus Talking Heads-albumot. Hatalmas és befolyásos zenei és emberi nagyság - látni és hallani kell!
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.
Fellegi Anna - ének Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) Budafoki Dohnányi Zenekar…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!