DNM: Designrezisztencia - Felnőtt belépő
Kiállítás a 2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep koncepciója alapján.
Jelszó: designrezisztencia
Kiállítás a 2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep koncepciója alapján.
Jelszó: designrezisztencia
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
A 2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep meghirdetésekor két önmagában is komplex fogalmat szorítottunk egy valójában nem létező szóösszetételbe. Szándékunk az volt, hogy e fogalmak a sűrítés révén még intenzívebben egymásra vonatkozzanak és ezáltal radikalizálják az egy évvel korábban megkezdett gondolatmenetet. A DNM 2017-es kiadásában, amelynek fókuszában a „Tervezett alkotás” állt, azt kérdeztük: mi a tervezés és alkotás, dizájn és képzőművészet egymáshoz való viszonya. Az alkotók egy részének válasza arról tanúskodott, hogy a dizájn, a racionális, problémamegoldó tervezés rendkívül vonzó a mindennapok tárgykultúrájában és a képzőművészetben is; ugyanakkor volt, aki az autonóm művészi alkotásban ellenszert látott a dizájn mindent magába olvasztó gyakorlatával szemben.
2018-ban ebből a dizájnnal szembeni ellenállásból indultunk ki, azzal az alapkérdéssel, hogy vajon miként áll ellen a képzőművészet a dizájnnak. Ám a közös gondolkodás során tervezés és ellenállás viszonya számos további réteggel bővült: maga a tervezett tárgy vagy folyamat is lehet rezisztens, az időnek, a használatnak ellenálló. És az ellenállást magát is megtervezhetjük: még a tüntetéseknek is van koreográfiájuk. A tárgyak egy része maga is lehet ellenálló – például az egyszerű, kézenfekvő használatnak. Az ember fókuszú tervezés mára a dizájn alapvető paradigmájává vált – elég csak a felhasználói élményt tervező User Experience (UX) és User Interface (UI) gyakorlatokra utalni –, ugyanakkor a tervezés mögött mindig megtalálható a racionalitás. Kérdés, hogy szeretnénk-e egy tökéletesen racionális világban élni. A dizájn ráadásul sokszor technológia-vezérelt is, és kérdés: képesek vagyunk-e még uralni a világunkat így alakító technológiát? Lehetséges-e még az ellenállás?
Kiállító művészek:
ALBERT Ádám, BORBÁS Marci, GÁBOR Imre, GRÓF Ferenc, GRYLLUS Ábris, LŐRINCZ Réka, MÁTRAI Erik, MOLNÁR Dóra, MOLNÁR Judit Lilla, Bartosz MUCHA, SZIGETI G Csongor, SZTOJÁNOVITS Andrea
Művészeti vezetők:
CSONTÓ Lajos, HORÁNYI Attila, SÜLI-ZAKAR Szabolcs
A kiállításhoz kapcsolódva 2018. november 24-én országos konferenciát is szervezünk.
3 Grammy-díj, 14 sorlemez, 8 koncertalbum, 3,4 millárd dalletöltés és tucatnyi világsláger – ez az 1977-ben alapított amerikai Toto rövid mérlege. A kaliforniai együttes a 70-es évek azon kevés bandái közé tartozik, amelyek kibírták a változó trendeket és stílusokat, miközben továbbra is aktuálisak és töretlenül sikeresek maradtak.
Szophoklész: Oidipusz király című drámája nyomán írta: Pintér Béla
Megújult műsorral, új fellépőkkel térnek vissza az Illúzió Mesterei Mosonmagyaróvárra!
A Magyar Állami Népi Együttes Csodaváró betlehemese időnként bohókás, máskor lélekmelengető pillanatokon keresztül számlál vissza Jézus születésének éjszakájáig.
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!