Fellélegzés #12 – Brahms
A klarinétszólamot ezúttal Maxim Rysanov fogja megszólaltatni brácsán, négy kivételes vonósjátékos kíséretével. A brácsaverziót maga Brahms készítette.
A klarinétszólamot ezúttal Maxim Rysanov fogja megszólaltatni brácsán, négy kivételes vonósjátékos kíséretével. A brácsaverziót maga Brahms készítette.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. augusztus 25. kedd, 20:30
Fellélegzés #12 – Brahms
Műsor
Brahms: h-moll klarinétötös, op. 115 (brácsa-átirat)
Maxim Rysanov (brácsa); Kállai Ernő, Ökrös Attila (hegedű); Bársony Péter (brácsa); Rohmann Ditta (cselló)
„Be kell számolnom Önnek arról, hogy Joachim vonósnégyese miattam veszítette el a szüzességét. December 12-én klarinéttal törtem be ebbe a szeplőtelen szentélybe. Hiába próbáltam lebeszélni őket” – írta Brahms 1891 végén a kiadójának, Simrocknak, arról a koncertről, amelyen a Joachim Kvartett és a meiningeni udvari zenekar klarinétos zsenije, Richard Mühlefeld Berlinben is bemutatta a nem sokkal korábban befejezett h-moll klarinétötöst. A legendás hegedűs, Joachim József – Brahms régi muzsikustársa és barátja – egészen addig kizárólag vonósnégyeseket adott elő a kvartettjével, de Brahms klarinétötöse kedvéért kivételt tett. A darab nagy sikert aratott a közönség körében (az Adagiót meg kellett ismételni), s Brahms el volt ragadtatva Mühlefeldtől, akit ettől kezdve „drága csalogányának” és „Fräulein Klarinette-nek” nevezett. A klarinétszólamot ezúttal Maxim Rysanov fogja megszólaltatni brácsán, négy kivételes vonósjátékos kíséretével. A brácsaverziót maga Brahms készítette.
A járványügyi helyzetre való tekintettel, közönségünk biztonsága érdekében a koncertre szóló jegyek számát korlátoztuk, hogy az ülőhelyek között meglegyen a megfelelő távolság.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
Gyere el! Nem fogsz megváltozni, de lesz a darabban egy-két hozzád hasonló figura. Talán még azt is megtudod, hogy miért ANYÁM ORRA a címe!
Dr. Csernus Imre önálló estjén a rá jellemző profizmussal és lényeglátással döbbent rá gondolkodásmódunk fricskáira, és állít fel bennünket említett kipárnázott helyünkről. Persze, ehhez előbb helyet is kell foglalnunk itt, a Városmajori Szabadtéri Színpadon.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!