FILM/ZENE: 3:1 a szerelem javára
fekete-fehér magyar vígjáték, 84 perc, 1934
magyar nyelven
fekete-fehér magyar vígjáték, 84 perc, 1934
magyar nyelven
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wednesday, April 03 2024 7:00PM
Rendező: Vaszary János
Forgatóköny: Békeffi István, Stella Adorján, Kellér Dezső, Szilágyi László
Operatőr: Eiben István
Zene: Ábrahám Pál
A magyar futballválogatott Bécsben vereséget szenved az osztrákoktól. A mérkőzés után a csapat edzőtáborba utazik. Fiúruhában velük tart a sértődött Grete, akinek vőlegénye, a skót Bob McGregor elkésett az esküvőről. A tábor lakomával kezdődik, de ezután Gyuri, a kapitány sportszerű életmódra kényszeríti társait. Pedig a kertben vitorláslányok tanyáznak: ugyanazt a kastélyt adták bérbe nekik is. Bob utánamegy menyasszonyának, aki azonban már Gyurit kerülgeti. Ez a kapcsolat is nehezen alakul, a visszavágón Gyuri mégis Grete jelenlététől ösztönözve rúgja be a csapat győzelmét jelentő gólokat.
Ábrahám Pál (1892-1960) „a világháború közti időszak egyik legsikeresebb operettkomponistája, a műfaj megújítója, számtalan népszerű darab, többek közt a Bál a Savoyban és a Viktória című revüoperettek szerzője. […] Több operettjét megfilmesítették, ő maga a frissen indult hangosfilmipar keresett komponistája lett.” (Kultura.hu)
„A kedves szerelmi komédiában sok olyan színész feltűnik, aki korábban Berlinben is népszerű volt: a színpadi verzióban is főszerepet játszó Bársony Rózsi, Dénes Oszkár, Halmay Tibor és Szenes Ernő is ilyen. A filmnek Dénes Oszkár és Bársony Rózsi zenei betétei adnak igazán friss, modern karaktert. Ahogy Kurutz Márton filmtörténész megfogalmazza, Ábrahám Pál »merőben új szemléletmóddal ajándékozta meg a magyar zenés filmeket. Mindenki számára bebizonyította, hogy a Hunniában is lehet színvonalas és látványos revüfilmeket készíteni. Nem is hiányoztak azután a magyar filmekből a zenei betétek, amelyek a legkomolyabb drámában is némiképp oldották vagy fokozták a feszültséget. Ilyen jelenetekben találkozhatott a közönség a pesti éjszaka ismert dizőzeivel és énekeseivel, akiknek nevét, hangját jól ismerhette gramofonlemezekről és a rádióból, valamint azokkal a zenészekkel és zenekarokkal, amelyek ugyancsak jellegzetes szereplői voltak az akkori Budapest éjszakai életének«.” (Barkóczi Janka: Ábrahám Pál (1892–1960), nfi.hu; az idézett mű: Kurutz Márton: Könnyűzene és muzikalitás a magyar filmben (A kezdetektől 1945-ig). In: Simon Géza Gábor (szerk.): Fejezetek a magyar jazz történetéből 1961-ig. Budapest: Magyar Jazzkutatási Társaság, 2001. 212.)
A vetítésekre az Uránia FILM/ZENE sorozatának részeként kerül sor. A teljes program elérhető itt.
A programsorozat a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát tárja a közönség elé, 21. századi, extravagáns környezetben.
Kevesen remélték már, de 2024. június 1-jén sokak álma válik valóra. Egy nagykoncert erejéig összeáll egy korszak emblematikus együttese, a HUNGÁRIA.
Dumaszínház est
Vujity Tvrtko új estje rengeteg kalanddal, hatalmas optimizmussal és motivációval, valamint a legyőzhetetlenség erejével. Egy világgá ment riporter elképesztő élete…
Cseh Tamás arról énekelt valaha, hogy azt hittük, a dalokban angolul kimondják azt, amit magyarul nem tudunk, de nem így…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.