Lajkó István és a David Oistrakh Quartet
Mendelssohn: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
Csajkovszkij: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
SZÜNET
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
Mendelssohn: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
Csajkovszkij: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
SZÜNET
Dvořák: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, January 25 2020 7:30PM
Lajkó István (zongora)
David Oistrakh Quartet: Andrej Baranov, Rogyion Petrov (hegedű), Fedor Belugin (brácsa), Alexej Zsilin (cselló)
A 20. század egyik legnagyobb zenészéről, David Fjodorovics Ojsztrahról elnevezett vonósnégyes négy kiváló orosz művészből áll, akik nem csak kamarazenészként, hanem szólistaként is jelentős karriert tudnak maguk mögött. Műsorukat Felix Mendelssohn utolsó, 1847-ben komponált vonósnégyese nyitja. Ezután honfitársuk, Pjotr Iljics Csajkovszkij 1. vonósnégyese hangzik fel. Az 1871-es premieren a népi ihletésű, mélabús második tételt hallgatva a híres író és filozófus, Lev Tolsztoj egyszerűen sírva fakadt. Antonín Dvořák 1887-ben keletkezett 2. zongoraötöse szintén szomorkás második részéről ismert. A tétel címe Dumka: az ukrán eredetű kifejezés epikus, melankolikus karakterű balladát takar. A műben Lajkó István zongoraművész, a Zeneakadémia oktatója működik közre. A nővére emlékének ajánlott kvartett keletkezésekor a szerző még nem sejthette, hogy ez a mű egyben az ő hattyúdala is lesz.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát tárja a közönség elé, 21. századi, extravagáns környezetben.
The next instalment in Gábor Takács-Nagy’s Haydn–Mozart series is here! Fortunately for us, the symphonic oeuvre of the two great Viennese classical composers is abundant enough to keep the conductor inspired.
Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.
The Hungarian State Folk Ensemble's nativity programme counts down to the night of the birth of Jesus, with scenes that…
Jordi Savall is at the helm of the Budapest Festival Orchestra again! This time, the living legend of early music…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.