Nagyzenekari koncert: Beethoven, Schumann
A hegedűversenyek fejedelme és egy gyógyulás zenei kivetülése – Beethoven és Schumann remekműveit a német zenei repertoár egyik legavatottabb karmestere, Marek Janowski vezényli a BFZ élén.
A hegedűversenyek fejedelme és egy gyógyulás zenei kivetülése – Beethoven és Schumann remekműveit a német zenei repertoár egyik legavatottabb karmestere, Marek Janowski vezényli a BFZ élén.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. január 20. hétfő, 19:45
Benjamin Beilman (hegedű) • Vezényel: Marek Janowski
Műsor:
Ludwig van Beethoven: D-dúr hegedűverseny, Op. 61
Robert Schumann: 2. (C-dúr) szimfónia, Op. 61
A hegedűversenyek fejedelme és egy gyógyulás zenei kivetülése – Beethoven és Schumann remekműveit a német zenei repertoár egyik legavatottabb karmestere, Marek Janowski vezényli a BFZ élén.
A Fesztiválzenekar visszatérő vendégkarmestere, a lengyel származású német dirigens ezúttal két formailag hagyományos, zeneileg mégis kivételes művel áll színpadra. Elsőként Beethoven egyetlen hegedűversenye szólal meg. A darab – a zeneirodalom számos világhírű hegedűversenyéhez hasonlóan – a szólóhangszer számára az egyik legkényelmesebb hangnemben, D-dúrban íródott, és háromnegyed órás terjedelmével kitölt egy teljes félidőt. A megrendelő Franz Clement, aki rendszeresen járt a szerző nyakára, hogy ellenőrizze, megfelelően halad-e a munka, egyetlen zenekari próba nélkül, blattolva adta elő a szólót az 1806-os premieren. A mű virtuozitást igénylő akadályaival és mélységesen érzéki lírájával duplán nehéz feladat elé állítja a hegedűst. Benjamin Beilman azonban, aki fiatal kora ellenére a legkülönbözőbb stílusokban is otthonosan mozog, és játszotta a zeneirodalom legnagyobb hegedűkoncertjeit, 1709-es „Engleman” névre keresztelt Stradivarijával garancia a minőségre.
Beethoven-idézetet is használ, de elsősorban Bach hatását mutatja Schumann 2. szimfóniája. Nem csoda, hiszen a szerző feleségével, Clarával behatóan tanulmányozta a barokk mester stílusát, Beethoventől pedig a komor sötétből a heroikus fény felé vezető út zenei lefestését leste el. A Mendelssohn vezényletével bemutatott C-dúr mű írásának kezdetekor Schumann fizikailag és idegállapotát tekintve is mélyponton volt: hangulatingadozás, memóriaproblémák és fülzúgás gyötörte. Schubert „Nagy” C-dúr szimfóniája hallatán mégis komponálásba kezdett, és mire eljutott a fináléig, a gyógyulás reményét magában hordó pozitív hangra lelt.
Christine-nek elege van. Elég a nagyvárosból, a zajból, de főleg a nemrég elvesztett férjével közös helyszínekből. Költözik tehát: New Yorkból Floridába. Már pakolnak is a költöztetők, egy nap marad a régi életből.
A fogantatástól a születésig negyvenkét hét telik el. Ebben az időszakban játszódik darabunk. Hősünk azonban nem egy születendő gyermek vagy édesanyja, hanem egy szülész-nőgyógyász: Dr. Virágvári Imola.
A boldogságot, a szerelmet, a szeretetet széles e világon, számtalan kalandon keresztül hajszoló, a végső békét azonban mégiscsak kedvese karjai között meglelő Peer Gynt a 19. századi drámairodalom egyik legösszetettebb alakja. A darab színrevitele és befogadása mindig kivételes erőpróba a rendező és néző számára egyaránt.
„Háromfogásos gourmet menü” – jellemezte a Bachtrack kritikusa Paavo Järvi koncertjét, amelyen Sibelius, Tüür és Beethoven egy-egy darabját tűzte műsorra.…
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival,…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!