Phia Ménard – CIE Non Nova (FR): The Mother House/Maison Mere
Radikális, elgondolkodtató este, az emberiségről és a környezetünkről, a halál és az újrakezdés örökös körforgásában.
more
Radikális, elgondolkodtató este, az emberiségről és a környezetünkről, a halál és az újrakezdés örökös körforgásában.
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, January 10 2020 8:00PM
Phia Ménard – CIE Non Nova (FR)
The Mother House / Maison Mère
14+
Blade Runner, Parthenón, wonderwoman
Pallasz Athéné istennő sci-fi alteregójára hajazó jelmezben Phia Ménard felépíti az athéni Parthenónt celluxból és kartonból. Házat épít Európának és mindenkinek, aki rászorul… Egy ilyen tákolmány nem eső- és időtálló, így Ménard lelkiismeretes és fáradtságos munkával elkészített temploma is csupán ideiglenes. Radikális, elgondolkodtató este, az emberiségről és a környezetünkről, a halál és az újrakezdés örökös körforgásában.
Első pillantásra a francia művész a 2017-es kasseli Documenta felkérésére készült előadása egyenes és félreérthetetlen színházi metafora, amely előrevetíti a civilizáció alapjainak összeomlását, de reflektál a végtelenül abszurd tényre is, hogy az EU kartonlapokat küldött – menedék gyanánt – segítségként a Görögországba érkező menekülteknek, hiszen minek is más oda, ahol mindig süt a nap. Phia Ménard pedig elkészíti ezt a házat „hogy megmentse Európát” akár egy Wonder Woman.
Felépít, lerombol, lerombol, felépít… Akárcsak a Sziszüphosz-mítoszban, Phia Ménard készülő trilógiájának(Erkölcstelen történetek) első előadásában egy óriási, már-már élethű méretű építményt húz fel egymaga, afféle ’Marshall-terv’ módra. ’Marshall terv’, mert Phia Ménard apai nagyapja egyike a számtalan áldozatnak, akik az 1943-as nantes-i bombázások során estek el. Hogy a Szövetségesek erői megindíthassák csapataikat az európai földeken, a szőnyegbombázás stratégiáját választották, mellyel egész városokat tüntettek el a föld színéről. Mikor a nagyapáról egy tömegsír előtt emlékezik meg családjával, Phia akkor érti meg a bombák valódi gyalázatosságát és a hírhedt Marshall terv abszurditását: megtervezni valaminek a lerombolást, majd megszervezni az újjáépítését egy előregyártott modell alapján. Így Phia Ménard a színpadon egymaga felhúzza kartonból a Parthenónt. Kiterít, kijelöl, kivág, összeszerel, felállít.
Cellux és karton öleli egymást körbe Phia Ménard fáradhatatlanul újjáépülő Európa-metaforájában.
Phia Ménard neve ismerősen csenghet a rutinos Trafó-látogatóknak, ugyanis már kétszer járt nálunk újcirkuszi előadással: 2014-ben és 2015-ben az Örvényt és A főn délutánját hozta el hozzánk. A francia performansz és cirkusz művész a korszak legnevesebb zsonglőrétől, Jerome Thomastól tanult, mielőtt megalapította volna saját társulatát a CIE Non Novát.
„Rájöttem, hogy az emberek soha nem fognak megváltozni. Mindig hagyni fogják, hogy az okosabb és erőszakosabb ember uralkodjon rajtuk. Aki mindent mer, annak lesz igaza! Aki felrúgja a szabályokat, az hozza majd a törvényeket, és aki a legtöbbet meri, annak az igaza lesz a legerősebb. És ráébredtem, hogy a hatalom mindig annak a kezébe kerül, aki hajlandó megragadni. Hogy csak merni kell. Ennyi az egész. És akkor elhatároztam, hogy én merni fogok.”
Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.