Phia Ménard – CIE Non Nova (FR): The Mother House/Maison Mere
Radikális, elgondolkodtató este, az emberiségről és a környezetünkről, a halál és az újrakezdés örökös körforgásában.
Viac
Radikális, elgondolkodtató este, az emberiségről és a környezetünkről, a halál és az újrakezdés örökös körforgásában.
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: piatok, 10. január 2020, 20:00
Phia Ménard – CIE Non Nova (FR)
The Mother House / Maison Mère
14+
Blade Runner, Parthenón, wonderwoman
Pallasz Athéné istennő sci-fi alteregójára hajazó jelmezben Phia Ménard felépíti az athéni Parthenónt celluxból és kartonból. Házat épít Európának és mindenkinek, aki rászorul… Egy ilyen tákolmány nem eső- és időtálló, így Ménard lelkiismeretes és fáradtságos munkával elkészített temploma is csupán ideiglenes. Radikális, elgondolkodtató este, az emberiségről és a környezetünkről, a halál és az újrakezdés örökös körforgásában.
Első pillantásra a francia művész a 2017-es kasseli Documenta felkérésére készült előadása egyenes és félreérthetetlen színházi metafora, amely előrevetíti a civilizáció alapjainak összeomlását, de reflektál a végtelenül abszurd tényre is, hogy az EU kartonlapokat küldött – menedék gyanánt – segítségként a Görögországba érkező menekülteknek, hiszen minek is más oda, ahol mindig süt a nap. Phia Ménard pedig elkészíti ezt a házat „hogy megmentse Európát” akár egy Wonder Woman.
Felépít, lerombol, lerombol, felépít… Akárcsak a Sziszüphosz-mítoszban, Phia Ménard készülő trilógiájának(Erkölcstelen történetek) első előadásában egy óriási, már-már élethű méretű építményt húz fel egymaga, afféle ’Marshall-terv’ módra. ’Marshall terv’, mert Phia Ménard apai nagyapja egyike a számtalan áldozatnak, akik az 1943-as nantes-i bombázások során estek el. Hogy a Szövetségesek erői megindíthassák csapataikat az európai földeken, a szőnyegbombázás stratégiáját választották, mellyel egész városokat tüntettek el a föld színéről. Mikor a nagyapáról egy tömegsír előtt emlékezik meg családjával, Phia akkor érti meg a bombák valódi gyalázatosságát és a hírhedt Marshall terv abszurditását: megtervezni valaminek a lerombolást, majd megszervezni az újjáépítését egy előregyártott modell alapján. Így Phia Ménard a színpadon egymaga felhúzza kartonból a Parthenónt. Kiterít, kijelöl, kivág, összeszerel, felállít.
Cellux és karton öleli egymást körbe Phia Ménard fáradhatatlanul újjáépülő Európa-metaforájában.
Phia Ménard neve ismerősen csenghet a rutinos Trafó-látogatóknak, ugyanis már kétszer járt nálunk újcirkuszi előadással: 2014-ben és 2015-ben az Örvényt és A főn délutánját hozta el hozzánk. A francia performansz és cirkusz művész a korszak legnevesebb zsonglőrétől, Jerome Thomastól tanult, mielőtt megalapította volna saját társulatát a CIE Non Novát.
A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.
Svetoznáme talianske pop-operné trio IL VOLO, ktoré tvoria Piero Barone, Ignazio Boschetto a Gianluca Ginoble, príde 10.10.2024 do Budapešti s…
A zenés színház történetének egyik legjelentősebb darabja tér vissza a budapesti közönség elé.
A legnagyobb slágerek Geszti Péter (és bolygónk) meghatározó korszakaiból, Rap+Az, zene+stand up, vidám időutazás, meglepő fordulatok, korszakos vendégek, és egyedülálló…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.