Schallinger-Foidl Artúr orgona-diplomakoncertje
Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régi zene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig
Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régi zene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, September 14 2018 4:00PM
J. S. Bach: e-moll prelúdium és fúga, BWV 548
C. Ph. E. Bach: d-moll csembalóverseny, Wq 23
Fischer: Urania - szvit a Musicalischer Parnassus sorozatból
Litaize: Prélude et danse fuguée
Piroye: La Béatitude
Brahms: IV. (e-moll) szimfónia op. 98 - I. tétel (Paul Sterne átiratában)
Rossini: Kis ünnepi mise - O salutaris hostia; Agnus Dei
Schallinger-Foidl Artúr 1995-ben született, a Bartók Béla Konzervatóriumban Szathmáry Lilla, a Zeneakadémián Fassang László, Pálúr János, Ruppert István, Szabó Balázs és Spányi Miklós voltak tanárai. Érdeklődésének középpontjában a régizene és a historikus előadói praxis áll. Számos mesterkurzuson vett részt, az orgona és csembaló mellett viola da gambázni is tanult. 2014-ben megalapította saját együttesét, a Bacchus Consortot, de rendszeresen fellép más együttesekkel is.
Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régizene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig. Johann Sebastian Bach egyik legnagyobb orgonaművén, az e-moll prelúdium és fúgán keresztül a középnémet orgonatradíciót ismerhetjük meg. Carl Philipp Emanuel Bach d-moll csembalóversenyének első tétele szembeállítja az orgona hangzását egy valódi zenekarral, a darab előadásában a Bacchus Consort működik közre. Bach egyik példaképe volt Johann Caspar Fischer, akinek Zenei parnasszus című sorozatból hallhatunk egy csembalószvitet. A német szerző műveiben erős francia hatás hallható, Urania című szivtjének tételei orgonán zenekari táncok benyomását keltik. Gaston Litaize Prelude et danse fugue című darabja visszautal a koncertet nyitó Bach műre, és szinte idézi annak fúgatémáját.
A második félidő nyitánya Charles Piroye alkotása: La Béatitude című darabja a XIV. Lajos korabeli udvari zenekar hangzására emlékeztet, s ez nem véletlen: Piroye ugyanis Lully tanítványa volt. A koncert zárásaként romantikus művek hangzanak el: Brahms IV. (e-moll) szimfóniájának nyitótétele orgonaátiratban, majd két Rossini-ária, amelyekben a szólista mellett az orgona tölti be a zenekar szerepét. Rossini Kis ünnepi miséjéből az O salutaris hostiát, végül pedig a monumentális zárótételt, az Agnus Deit hallhatjuk.
A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű. Meséjében szegény, beteg nagymamájának gyűjt könyöradományokat. Kettejük barátsága akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy mindketten a Riviérán kívánnak turistákat kifosztani, és rájönnek, hogy szövetkezve könnyebb. A Steve Martin és Michael Caine játékával fémjelzett film nem véletlenül ihlette meg a „színházcsinálókat”. A fordulatokban gazdag és rendkívül humoros történet kiváló zenével fűszerezve robbant be a Broadwayre, útját azóta is töretlen nevetésorkán, tapsvihar és díjeső övezi.
A Csata Táncegyüttes 55 éves jubileumi gálaműsora során a múlt és a jelen is megelevenedik a színpadon.
Wayne Eagling – Tamás Solymosi / Pyotr Ilyich Tchaikovsky THE NUTCRACKER Fairy-tale ballet in two acts
A BALATURNÉ újabb állomása a balatonboglári Kultkikötőben.
Geszti Péter – Monori András – Tasnádi István: Ezeregy éjszaka worldmusical
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.